vrijdag 24 december 2010

Dag 90, doortocht Haifa.

Daha'i gardens
Grafsteenwinkel te Haifa centrum

Na het klein ontbijt te Tiberias hostel te Tiberias ben ik met een andere Belg uit Ninove naar het station gegaan en voor 26 shekel op bus 430 gestapt. Met hetzelfde ticket konden we op stadbus 103 rijden tot het station en in totaal twee uur later stonden we in port inn. Ik voor een nacht (Opnieuw 105 shekel voor een nacht met ontbijt.) en Bert enkel zijn bagage tot hij de trein neemt naar de luchthaven deze avond. Samen hebben we de Daha'i gardens bezocht. De gratis tour door de tuinen van dit geloof is ietwat saai. De tuinen zijn symetrisch en bijna perfectionischtisch onderhouden en daardoor een beetje saai. Tja, het heeft maar 250 mijloen dollar gekost met dodaties van de gelovigen ... wat wel je voor dit bedragje!
S'avonds hebben we nog met Tamar uit australi enkel biertjes gedronken tot Bert weg moest met de trein. Zijn resterende shekels heb ik terwijl ook overgenomen, voor ons beiden een voordeel. Met stille dorm genoten en deze biertjes heb ik daarna van een goede nachtrust kunnen genieten.

De volgende ochtend kwam ik al snel tot het besluit dat ik mijn handdoek vergeten was in Tiberias. Na het ontbijt was dit mijn eerste opdracht deze morgen voor ik naar het station vertrok. In een winkel net buiten por inn kon ik een zachte handdoek kopen aan 50% voor 9.95 shekel. Dat probleem is dan ook opgelost. Kort voor 10h stond ik nog in het station en voor 28.5 shekel had ik een ticket naar Tel Aviv.
Een uurtje in een modern duitse trein dat zeker voor de helft gevuld was met (gewapende) soldaten stond ik buiten Tel Aviv Hashalom. Nog een uurtje te voet door deze moderne stad en ik stond voor hostel Hayarkon 48. Het vervolg valt in het volgende bericht ...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten