zondag 3 oktober 2010

Dag 09, uitstapje naar Kamnik


Vandaag wilde ik met met trein naar Kamnik gaan, maar heb ik weer geluk en er rijden geen enkele treinen op zondag. Dus maar een uurtje met de bus.
Kamnik is een slaperig stadje (Foto's) met een mooi centrum, enkele kerkjes, kasteeltjes en een klooster (Tweede foto) net buiten de stad. Zeker een bezoek waard maar niets buitensporig. Het testaurant dat ik gevonden had met het dagmenu en een groot bier van't huis voor 11€. Een vruchtbare maaltijd ...

Als afsluiter van de dag nog een biertje gaan drinken met Renaud, ja zoals de auto. Een Canadees uit Qebuec waarmee ik de grenzen van mijn Frans kon uittesten. De uitdrukking Frans met haar erop is wel moeilijk uit te leggen in't frans! Het viel ons op dat de groep voor ons (Foto) telkens met de lift van het kasteel kwam en er bier voor hen werd geplaatst? Nu nog een douche, bagage voorbereiden zodat we morgen zeer vroeg uit de veren kunnen ... helaas hebben de Slovaakse studente en de Ier (Zeer negatief over zijn regering ... ken dat ergens van?) mijn vroege nachtrust om zeep geholpen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten