zaterdag 16 oktober 2010

Dag 19 - 21, Belgrado.


Het werd tijd om het een beetje rustiger aan doen, daarom doe ik drie nachten in Beograd en niet alle landen van ex-joegoslavie.

Deze morgen was ik ondanks de saki, wat mijn systeem ontregeld heeft, de eerste op en ben ik direct naar het station gegaan om mijn reservering voor de slaaptrein naar Skopje. Bleek dat dit enkel de dag zelf mogelijk is! Op de terugweg naar het hostel ontbijt gekocht. De rest van de dag hebben wij, ik Wouter en Nayisa, het fort (Foto's) van de stad bezocht en nog een restaurant gedaan. Jammer genoeg is Wouters ook wat ongemakkelijk (...) en zijn we nu wat aan het internetten en met de hond (Foto) van het hostel spelen. En als internet nu goed werkt zal ik ook de foto hierop krijgen. Nog een afzakkertje om goed te slapen ...

De tweede dag is het een stuk minder gezellig door de regen. Na het ontbijt heb ik enkele uren rondgereden per tram, een gemakkelijke manier een stad echt te zien. Aan ongeveer 35 eurocent per ticket kan dit er nog juist door. En nog steeds geen foto op de site te krijgen ...
S`avonds zijn we met 4 (Andy de Brit erbij gekomen ...) naar het restaurant gegaan aangeraden door de hostel. Met tram 9 enkele kilometers gereden (7 stops ...) en, ondertussen in de gietende regen, goed gegeten voor minder dan 10euro met een (waarschijnlijk) Servisch biertje.

De laatste dag is droog begonnen toen ik voor iedereen achter het ontbijt ging. Ik zal moeten een vergoeding vragen. Samen met Nayisa en Wouter ben ik naar het station gegaan om hen uit te wuiven, zij zijn ondertussen in Novui stad (Klooster ...), en mijn reservering voor de nachttrein naar Skopje (Macedonie). In het volgend bericht meer hierover ...
De rest van de dag nog wat de stad verkend, de spik splinter nieuwe kerk (uit gewapend beton - foto) waar ik (waarschijnlijk / hopelijk) dakloze kinderen gesteund heb voor 1.5euro en de vele parken sprongen mij in het oog.
Voor ik naar het station vertrek deze avond heb ik nog memt Andy (Foto) naar hetzelfde restaurant gaan eten ter voorbereiding van de nachttrein.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten