maandag 10 januari 2011

Dag 107 - 108, Palermo

Bezienswaardigheden van Palermo


De botanische tuinen



Vervolg bezienswaardigheden Palermo

Toeristenvervoer
Moeder en dochter geholpen van hun cruiseboot naar het centrum ...
Vervolg bezienswaardigheden ...


Winkeltje in de indische wijk van de stad ...
Vervolg bezienswaardigheden


Hostel a casa di amici

Een populaire vervoermiddel in Italie

Net voor ik moest vertrekken naar mijn boot ...
 Receptie

Claudia's hostel a casa di amici is inderdaad een aangename plaats, ideaal gelegen en met alle faciliteiten. (www.acasadiamici.com, presidente@acasadiamici.com, 0039-091-584884) Het valt duidelijlk op dat Claudia de cleatieve persoon achter deze hostel is. Helaas is het nu laag seizoen en is er totaal geen sfeer in de 'commen room'. Als de kamers volgeboekt zijn zal er hier wel meer te beleven zijn. Maar in mijn kamer, de freedon room (!?), zijn er maar drie confortabele bedden. Helaas geen verwarming, tja we zijn dan ook in de koudste weken van het jaar met een kleine 20 graden middagtemperatuur.

Dat Palermo niet hetzelfde is als de rest van Italie is geen moeilijke oefening. In de stad is er ten eerste een grote afrikaanse, indische en aziatische gemeenschap. Duidelijk een gevolg van de ligging van Sicilie. Vandaag heb ik bijna de volledige dag rondgelopen en nu en dan ergens binnen gelopen. Zo heb ik de Magione kerk bezocht voor een dodatie van 5€, de botanische tuinen (5€), de africaanse wijk, de santa maria della catena kerk (2.5€), palazzo chiaromote (5€, prive huis / gevagenis tijdens spaanse inquisitie /bnu kantoren universiteit / ...) en een aantal plaatsen waarvan ik de naam nu al vergeten ben. S'avonds is er in de via Roma en rond het theater net buiten mijn hostel iedere avond een aangename drukte van winkelende mensen in de verkeersvrije straten.

Mijn laatste dag heb ik natuurlijk nog wat rondgelopen in de stad, de vele mooie bezienswaardigheden bewonderen. Vandaag heb ik geen specifieke plaatsen te vermelden, maar er is zeker genoeg te zien in Palermo. S'avonds heb ik nog met twee latijns-amerikanen een pastatje klaargemaakt (Samen met drie biertjes p.p. koste dit ons 5€ p.p.) en later met twee duitse en nog een latijns-amerikaanse nagenoten met een fles wijn en enkele biertjes in hostel a casa di ami. Helaas moest ik vertrekken om naar mijn ferry te gaan tegen middennacht. Maar de boot is voor het volgend bericht.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten