maandag 31 januari 2011

Dag 131, daguitstap Messina

vuurwerk tegen de avond

2 Franse student en 2 Franse fietsers ... met wat wijn en bier ...
Een van de vele optochten van St. Agata
Feestje met Fransen en Britten en Scot later in de avond ...
Kathedraal Messina

Messina ...

Kathedraal ...

Straat van Messina
Messina

Vandaag ben ik na het ontbijt met enkele Britten, Hollanders en Fransen van gisterenavond samen met de Hollanders vertrokken naar het station. Met een prachtige zon waren we duidelijk beter gezind dan gisteren en vertrokken we vandaag met volle moed. Onze wegen scheiden toen zij hun bus naar Palermo zochten en ik mijn trein naar Messina.
Voor 3.4 euro enkele rit ( halve prijs als INFRABEL'er) had ik de trein van 10h03 uit Catania richting Messina. Een anderhalf uur later stond ik in het station van Messina. Vanhier ben ik te voet een rondje door de stad gelopen waarbij natuurlijk de Kathedraal (kathedraal gratis en de traisury drie euro.) meest in het oog sprong. Buiten een groot aantal kerken natuurlijk is Messina ontypisch Italiaans door zijn symetrisch stratenplan en de brede boulevars, eens iets anders. Gelukkig voor mij had ik gedurende mijn volledig verblijf in Messina een stralende zon als compagnon, maar dit zal niet lang duren ...
Om 14h15 had ik dan een trein terug naar Catania opnieuw voor 3.4 euro. Tegen 16h stond ik dan opnieuw ik Catania, net zoals gisteren in de gietende regen. Nog wat schoppen, internetten en terug happy food en happy hour in agora restaurant.
Om de avond af te sluiten hebben de Fransen, Britten, Scot en Belg nog wat gaan drinken ... foto's zeggen alles denk ik ...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten