woensdag 26 januari 2011

Dag 125, daguitstap naar Dingli, Rabat, Mdina, Bugibba, Qawra

Qawra toren
Bus 86 van Mdina naar Bugibba, we hebben de bestuurder moeten wakker maken want die lag te slapen in zijn bus ...
Zicht van Mdina ...
Mdina, St. Paul's kathedraal
Mdina
Rabat
Dingli 'busstation'

Deze morgen welde ik vlot van het busstation van Valletta met bus 81 voor 0.47euro bussen naar Mdina. Helaas besefde ik maar nadat ik Rabat / Mdina buiten gereden was waar ik was. Dan ben ik nog in de verkeerde richting gelopen en een kwartier later stond ik in Dingli, een rustig dorpje met een kerk op de top natuurlijk.
Dan maar in een half uur terug gewandeld naar Rabat en nog 10 minuten later Mdina. Mdina is het bezoeken waard, een oud ommuurde stad met musea (o.a. de kerkers met het museum van martelmethoden in de geschiedenis voor 4euro), alle toeristische benodigdheden en een grote kathedraal (Museum en kathedraal voor 2.5euro). In de zomer kan je hier bijna zeker over de koppen lopen.
Vanhier heb ik dan na lang wachten bus 86 van 13h00 naar Bugibba genomen voor 1.16euro. Dit busje kon zijn ouderdom duidelijk niet verbergen. Er werd duidelijk al veel aan gelsleuteld maar met zo weinig mogelijk kosten te doen. Techisch bleek de bus nog in orde, we zijn namelijk zonder kleerscheuren gearriveerd.
Bugibba / Qawra is geen bezoek waard. Deze plaats heeft net als Sliema een metamafose ondergaan en is een grote verzameling van appartementen en 'resorts'. Zelf de 'boulevar' kon mij niet enthousiast maken. Uiteindelijk ben ik dan rond 15h00 met bus 58 voor 0.54euro (D.w.z. ik gaf 0.5 en de chauffeur vond dit genoeg ...) en een half uur later stond ik aan de "citi gate".
De dag dan maar afsluiten in Valletta op een rustige manier ...

Nog even meegeven dat op het einde van deze dag ik al 67 plaatsen bezocht heb en 32 bussen genomen. Kwestie van de administratie bij te houden ...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten