zondag 23 januari 2011

Dag 123, aankomst Valletta

Fontein t.h.v. het busstation
Victoria gate, op 5' van pazzallo sant ursula
Zicht uit Valletta ...
Valletta centrum

Ontbijtzaal pallazzo sant ursula

British hotel, uitzicht ... Pallazzo sant ursula
Valletta ... National wat museumValletta ...
Enkele busjes van Malta ...
De ochtend van dag 123 ben ik van de British hotel direct tot Pallazzo sant Ursula 74, in de straat Ursula nummer 74! Dit was net geen 5 minuten wandelen. Hier betaal ik de eerste nacht 25 en de volgende nachten 20euro voor een prachtige kamer, badkamer gedeeld en een deftig ontbijt. Ook mag ik gebruik maken van het dakterras. Zeker aan 20euro per nacht is dit een zeer goede plaats. (Mijn laatste nacht in Malta te Valletta koste 40 euro, minder leuk ... zie betreffende bericht.) Een zacht bed en enkele bijkomende dekens hebben mij beschermd tegen de koude nachten. Het enige nadeel dat ik kan vermelden is een pomp in de kelder die veel lawaai maakt. Gelukkig wordt die s'avonds afgezet maar s'ochtends wordt die vroeg aangezet.
Toen ik eenmaal geinstalleerd was heb in wat rondgelopen in Valletta en eerst het toerismebureau gezocht en een gratis kaart en businfo bekomen (Het toerismebureau is verplaatst van het vrijheidsplijn naar een gebouw net achter het pjazza katilja.) de bijbel (L.P. reisgids) Malta en Gozo gekocht (Malta had ik niet gepland ...) en nog wat aankopen gedaan. Verder heb ik het national war museum bezocht voor 6euro en nog een pastatje en biertje voor 8euro genuttigd voor ik naar jonny's bar ga. Helaas is het Brits koppel niet komen opdagen te Jonny's bar. Ondertussen is het beginnen regenen en het ik maar gesloten de dag te sluiten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten