woensdag 26 januari 2011

Dag 128, Valletta op terugweg naar Sicily ...

Het verlaten van Mgarr haven.
Het Chinees nieuwjaar werd gevierd in Valletta ...
B&B pallazzo sant ursula


Na het ontbijt te B&B the gardens, waarbij ik een klein boerenbroodje (altijd warm vers van de bakker. Dat is de reden waarom het ontbijt om 08h00 start, de bakker levert op dit uur!) voor mij alleen had, wegens geen andere gasten. Ik had bus 25 van 09h15 uit Victoria centraal busstation (0.57 euro) naar Mgarr haven. In totaal drie passagiers, ik een twee Franse toeristen! Bij aankomst te Mgarr ferryterminal betaalden wij de chauffeur ... zonder ticket! Hier een direct aansluitende ferry (opnieuw 4.65 euro) richting Cirkewwa. Bijna onmiddelijk vertrok de aansluitende bus 45 in Cirkewwa ferry terminal (0.57 euro) naar Valletta. Alsof er een duimspijker in zijn "..." zat reed de chauffeur als de wind richting Valletta. Hij stopte maar voor twee zaken, passagiers aan de haltes en eenmaal aan een tankstation ... om te tanken.
In valletta heb ik nog het archeologisch museum bezocht, aan halve prijs 2.5 euro, maar nog steeds niet het bezoeken waard. Helaas was ik te laat in Valletta maar ik kon nog net het einde zien van een optreden van Chinees traditioneel muziek. Zal wel een soort kultureel uitwisselingsprogramma zijn. De optocht in het centrum kon ik wel nog meemaken ... Dan nog maar rustig uitbollen, wat eten, wat internetten. Op een zondag is er weinig te doen in Valletta.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten