zondag 23 januari 2011

Dag 122, ferry Catania - Valletta

De bus net aangekomen aan het kantoortje van virtu ferry'sDe fast ferry Jean de la Valette net aangemeerd te Pazzella port.

De ferry tussen Catania vaart in de winter niet tot Catania maar tot Pozzella en vanhier legt Virtu ferry's een bus in. Ik dus gewacht aan het kantoortje van Virtus ferry's in de haven van Catania en jawel een dik uur voor het vertrek uur stopt er een bus en een half uur voor vertrek werd het kantoortje geopend. Mijn ticket werd omgewisseld en de bus vertrok met zijn tiental passagiers te vroeg. Na een vlotte busrit van een kleine twee uur tot Pozzella waarbij ik aan de praat raakte met een Brits koppel, kregen we een ZEER vluchtige paspoortcontrole en nadat iedereen uitgestapt was konden de nieuwe passagiers opstappen. Helaas bleef de boot wachten op iets en vertrokken we een half uur te laat met een 25 tal passagiers in totaal. Duidelijk een verlieslatende vaart! Het Brits koppel moest ook door Valletta wandelen voor hun lakale ferry naar Sliema en in het passeren hebben ze mij afgezet aan British hotel, mijn overnachting voor de eerste nacht. Morgenavond hebben we afgesproken in Jonny's pub (Zou er hier een Britse invloed waar te nemen zijn ...?) een biertje te drinken en de conversatie verder te zetten.
British hotel noemt zicht een B&B in hostelbookers maar is een werkelijkheid een gewoon hotel met een deftig ontbijt. De prijs voor mijn single room van 35euro vond ik wat duur maar ik had een kamer met airco (dag temp 12 ...!), TV en badkamer. Zoals vermeld was er ook een prachtig ontbijt. Hoe het verder verloopt na het ontbijt morgen ochtend zal je moeten lezen in het volgend bericht.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten