woensdag 26 januari 2011

Dag 124, uitstapje naar Sliema, St. Julians & paceville

Zicht op Valletta



De tweede dag, 124, heb ik een uitstapje gedaan naar Sliema, St. Julians, Paceville en Manoel. Dit klinkt als een enorme verplaatsing maar ik heb enkel de ferry moeten nemen naar Sliema voor 1.5euro enkele vaart. Iedere half uur een afvaart en deze duurt 5 minuten. Eerst heb ik geprobeert het kasteel op het eiland Manoel maar die was gesloten voor renovatie. Dan ben ik maar langs de boulevar gelopen in de gietende regen via St. Julians tot Paceville. Met enkele uitzonderingen kan je hier spreken van de Belgische kust, een muur van appartementsgebouwen en resorts. De ene al wat meer chi chi dan de andere maar kort samengevat niet veel speciaal. Kort na de middag stond ik al weer aan de kade voor de ferry naar Valletta, onderussen onder een stralende zon. In een uur of twee waren mijn kleren en schoenen gedroogd, gelukkig want de pallazzo sant ursula heeft geen verwarming en de middagtemperatuur is nauwelijks 15 graden ... KOUD!

Ik heb daarna nog even tot de incheck van virtus ferries gelopen waarbij ik onderweg nog een pastatje en een Cisk (Malta heeft zijn eigen bier ...) genuttigd heb langs een nieuwe boulevar. Ondertussen heb ik ontdekt dat Ziffa internet, de plaats waar ik nu zit, goedkoop is als je 1000 minuten koopt!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten