woensdag 26 januari 2011

Dag 129, laatste ochtend Valletta en ferry naar Catania

Een religieus optochtje op onze weg van de haven naar hostel agora ...

Sebatian, Jordan, mijzelf en enkele goede leffe's ,...
Jean de la Vallette haast zich uit de haven van Valletta ...
Geen verder uitleg nodig hier ...
Vittoriosa ...

Kalkara ...
Vittoriosa vestigingen ...


De laatste ochtend in Valletta, voor de fast ferry naar Sicily vertrok, had ik net genoeg tijd om the three cities te bezoeken. Tegen 9h na het ontbijt te pallazzo sant ursula stond ik in het centraal busstation en even later reed bus 6 (0.47 euro) met mij naar Vittoriosa. Een klein kwartiertje later stond ik aan het begin van Vittoriosa. Een leuk klein stadje met kerkjes, grote vestigingen en een haventje dat gerenoveerd is tot luxe jacht haven. Er liggen hier enkele schoonheden die een klein fortuin waard zijn! Vanhier ben ik dan langs het water tot Kalkare gewandeld met ook hier mooie zichten op Valletta en de haveningang. Op de terugweg ben ik langs de inmense oude verdedigingswerken gewandeld. Meer kan ik niet zeggen over the three cities omdat deze plaatsen zoals de rest van Malta zeer klein zijn ...! Rond de middag ben ik dan met bus 4 (0.47 euro) terug naar het centraal busstation gereden, zeg maar the city gate.

Tegen 15h00 ben ik na wat internet (Ik heb mijn 1000 minuten niet kunnen opgebruiken, jammer ...), iets te eten in Valletta nog een laatste keer door Valletta te lopen en mijn rugzakje samen te plooien te voet van het centrum afgedaald van pallazzo sant ursula tot de ferry terminal van virtus ferry's. [Zoals in vorige berichten vermeld had ik een ticket gekocht via internet op www.virtusferries.com voor 106 euro heen en terug in economy class. Zie betreffende info over ferry's voor meer info hierover.]
Eenmaal aangekomen aan de tent van virtus ferries had ik direct mijn ticket, geen paspoortcontrole en even later was ik aan boord nadat de bagagedrager een fototje van mij had genomen op de trap naar de Jean de la Vallette. [Deze catamaran is pas in september ter water gelaten kan 70 km per uur varen en kan 800 pasagiers met voertuigen vervoeren, een pareltje ...] Na een saaie overtocht, buiten de snelheid waarmee deze catamaran vaart, stond ik al snel op de kade te pazzallo in een minibusje. Hier stond ik te wachten op het vertrek toen, Sabastian en Jorden uit Holland mij verkeerdelijk aanzagen voor de bestuurder. Wij raakten al snel aan de praat tijdens de rit naar Catania en uiteindelijk in dezelfde hostel Agora geeindigd (Opnieuw 15 p.p. met ontbijt.). Na aanraden van deze Hollandse vrienden heb ik besloten langer te blijven omdat er een feest is in Catania dat de moeite waard zou zijn. Een religieuze optocht op onze weg van de haven naar hostel agora was een goed teken opdat ...
S'avonds nog samen gegeten in agora restaurant / bar en enkele leffe's aan halve prijs natuurlijk en de dag zat er weeral op. Mijn administratieve werkzaamheden heb ik maar uitgesteld tot de volgende ochtend ...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten