woensdag 2 maart 2011

Dag 160 - 162, Tanger

Alma en Mariska samen met 13a
Mariska en ... Hendrik
Ontbijt ...
Shopping in Tanger
ZEER moe ...
Bar in medina met ik, 13a, abdelkader, Mariska en Alma
Slaapwel

Kruidenwinkel

Belg met hoedje Abdelkader
Hennep
13a die hard aan het onderhandelen is
Foei Mariska ...
Kippetje voor deze avond
Kokkerellen ...
Pension palace!

Tanger ...
Alma, Abdelkader, 13a bij de pertugese muur

Visje in de haven van Tanger ...
dakterras van de lokale bar ...
13a ziet graag roze auto's!!!
ooooh
le petite socco grand mosk

Internationale haven ...
Bar in de petite socco


gare Tanger ville
Mamora hotel
Dakterras mamora hotel
Kruiden ...
le grand socco
IN VORIG BERICHT HEB IK DUIDELIJK VERMELD DAT IK AANGEVALLEN GEWEEST BEN. VOOR ALLE PROBLEMEN TE VERMIJDEN VOOR WIE NOG NAAR TANGER VERTREKT DE KLEINE STRAATJES TUSSEN DE AVE MOHAMED VI EN DE RUE DE PASTEUR VERMIJDEN.
Mijn eerste werk vandaag is een marokaans nummer bekomen. Ik heb 30 dram moeten betalen om mijn gsm te laten flashen om deze bruikbaart te maken voor marokko in de tokyo bygoeterie! Vandaag en de volgende morgen heb ik dan in totaal 200 dram aan waarde moeten kopen voor mijn nummer. Marokko telefoon is duur! Na een stresserende dag heb ik dan maar besloten te ontstressen op het dakterras van hotel Mamora. Voor 120 Dram mag dit wel zeker! Na alle stress van vandaag ben ik vroeg gaan slapen en het ik in totaal 12h geslapen ondanks meerdere oproepen van de grand moskee onder mijn venster.
De tweede dag in Tanger begon opnieuw met een beetje regen, kwestie van mijn depressie verder te voeden. Eerste taak vandaag is een bijkomende betaalkaart voor mijn telefoon kopen, 40 dram voor de prijs van 20, een promotie. Dan heb ik bus nr 13 voor 3.5dram genomen richting station (de gegevens in de LP over de stadsbussen van Tanger zijn niet correct zoals ik heb moeten ondervinden ...) en kwam terecht in Tanger moghocha en niet in het eindstation Tanger Ville. Hier maar mijn ticketje voor Kinetra gekocht voor overmorgen naar Kinetra. Om terug in de stad te raken, het tweede station van Tanger ligt eigenlijk net buiten de stad, dan maar de 13 terug naar de haven genomen. Toevallig onderweg zag ik de gare de routiere en besloot hier maar vlug uit te springen. Hier info gewonnen over de bussen naar de grens met Ceuta voor binnen een kleine twee weken (In de gare de routiere lopen er veel touts rond, laat je niet beinvloeden en loop direct naar de verschillende kantoortjes binnen het gebouw ), een plan dat mogelijk zal aangepast worden.
Na de middag kreeg ik een bericht dat mijn verblijf in Tanger dramatisch zou veranderen. Abdelkader dat hij mij wel rond de stad welde leiden, natuurlijk welde ik! Halfweg de namiddag hebben wij dan afgesproken in de petite socco in de medina. Samen met Teresa (13a) arriveerde Abdelkader in de petite socco. De rest van de namiddag hebben wij door de medina gelopen op het dakterras van een lokale bar een thee gedronken en een fossiel gegeten. Nadat zij Alma afgehaald hadden leide Abdelkader ons vier naar de haven om tussen de locals ZEER verse en ZEER lekkere vis te eten voor bijna niets! Wat moet er nog meer zijn ...? Net wat ik nodig had om mijn opkomende depressie te onderdrukken. S'avonds laat dan maar afscheid genomen tot de volgende ochtend.
Mijn laatste dag in Tanger heb ik eerst van hotel gewisseld, even verder in de straat voor 78 dram per nacht in een kamer met een kapotte matras en een venster zonder ruiten. (In de straat achter de grote moskee in de medina zijn er massa's hoteletjes, de een al beter dan de andere ... Pension palace is enkel de naam!) Nog even mailen en het was al vlug 10h00 aan de poort van de haven waar abdelkader, 13a, Alma en ik afgesproken hebben. Abdelkader had een extra persoon mee, Mariska ... zie foto's. Eerst natuurlijk het ontbijt, een fruitig drankje, boterkoekje en nog een fossiel als dessert. Vandaag hebben we nog wat in de medina rondgelopen waarbij we de mooie plaatsjes bekeken hebben (Het zicht op Spanje s'avonds is bijzonder mooi ...) maar het was vooral 13a's shopping dag. Eerst hebben we een kruiden winkel bezocht, waar vooral Alma en 13a zich goed lieten gaan. Nog een massage en wat gennep tekeningetjes voor 13a en we waren uren later buiten. Daarna een souvernierswinkel, natuurlijk liet 13a zich hier goed uit de bocht gaan. Ik zach ook iets wat mij aanstond maar 13a kocht een mooi tapijt. Gelukkig kon zij zeer goed afbieden ... en ik kreeg mijn hoedje er graties bij. (Thanks 13a for the little present U got me ...) De volledig dag stal Mariska de aandacht in de stad, overal waar we liepen kwam iedereen naar haar ...
S'avonds hebben 13a en Alma in het appartement van hun host nog lekker gekookt met de aankopen op de markt dat wij daarvoor gedaan hebben. Een waar festijn in mijn eerste Marrokaans appartement. 13a and Alma cookt a very nice dinner in the evening in the appartment of there host. I really enyojed this mael and the company and the fact the I was invited ... thank again for everything.
Nadien samen met Abdelkader en Mariska in een petite taxi terug naar de medina. De receptionist was niet gelukkig toen ik om 03h00 hem wakker maakte om binnen te komen. Enkele uren later was ik al weer wakker voor mijn trein naar Kenitra ... m'n frac!
13a probeerte ...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten