zaterdag 19 maart 2011

Dag 181 & 183, Perpignan

Laatste avond, feestje ter aanleiding van het komende huwelijk ...

Perpignan by night ...
Ania en Lulu, oooooh



Ania stond mij op te wachten in het station van Perpignan en even later stonden wij in het kleine maar gezellige appartement van hen in het centrum van de stad. Onze eerste kennismaking was best gezellig, goede homecooking, gezellig biertje, intense babbel en uiteindelijk ben ik na een douche uitgeput met Lulu in bed in slaap gevallen. Voor een klein hondje weegt Lulu verbazend veel!


Mijn eerste volle dag in Perpignan heb ik gebruikt om de stad beter te leren kennen. De nodige info gekomen in het station voor de volgende dagen, gezellige pleintjes, een oude stadspoort, de rivier door de stad, de arabische wijk en de markt, de indrukwekkende kathedraal, enz. Perpignan is een kleine stad maar ik heb hier toch op een langzame manier een volledige dag kunnen vullen. Over de middag heeft Ania samen met mij gaan eten en daarna nog een korte rondleiding gegeven. Het enige spijtige is dat het koningklijk paleis gesloten was voor renovatie. Nog wat eten en vooral drank gekocht voor de avond zodat we niet droog zouden vallen! Opnieuw homecooking en intense babels, gewoon gezellig.


De tweede avond heb ik, na een dag op de Train Jaune (zie bericht la Train Jaune) een gezellige avond 'gepokerd' met Ania, Yannick en hun vrienden. Gelukkig was ik niet de eerste die zonder fiches viel, een imposant resultaat voor iemand die voor de eerste keer poker speelt! Alles samen een gezellige een bijzondere ervaring voor mij. Een pokerface heb ik nog niet maar ik was absoluut onder de indruk van de fototjes op de fiches, zie foto's!!!


Mijn laatste dag heb ik na lang uit te slapen eerst gezellig ontbeten met Ania, Yannick en Lulu. Dan naar het strand buiten Perpignan om Lulu eens goed te laten spelen, geniet duidelijk van het strand. In een lokaal restaurant heb ik de kans kunnen benutten om verse oesters te eten met een glas wijn voor een goed prijsje. Ania en Yannick doen dit uitstapje regelmatig op zondag. In de late namiddag hebben we dan de inkopen gaan doen voor het 'groot' feest deze avond. Omdat Ania en Yannick volgende maand gaan trouwen in Polen hebben ze alle vrienden en familie uitgenodigd om dit te bespreken. Sushi, veel drank en wat versnaperingetjes staan op het programma. Zonder veel problemen werd ik in de groep opgenomen en hebben we er sañen een gezellige en vermoeiende avond van gemaakt. Ik heb zelf nog een nuttige taak kunnen uitvoeren, nl. de fotograaf van dienst.


De volgende ochtend ben ik dan na een ZEER korte nachtrust wegens het vroege uur van het feestje en het zomeruur, + 01h vroeg opgestaan en trein Ter 87504 van 08h04 genomen naar Marseille st charles. Marseille is voor het volgende bericht ...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten