woensdag 9 maart 2011

Dag 168, transit Marrakesh

Supratourstation Essaouira
De weg tussen Marrakesh en Essaouira
Vaste bewoner hotel
Kort na het vertrek uit Fez op trein 114
Aankomst te Marrakesh
Hotel Toulousain

Gare Marrakesh, slinternieuw!
Gratis soep met thee genuttigd, het was openingsdag?!
Marrakesh ...



Na een moeilijke nacht, het broodje van gisterenavond is zwaar misvallen - waarschijnlijk slecht vlees, waarbij de darmen mij bezig hielden kon ik na een stop bij de bakker vlot de vele bedelaars paseren en het vertrek afwachten in het klinish propere station. Trein 114, Fez 8h50 - Marrakesh 16h05, 195 Dirham. Een wat eetonig treinrit met mooie wisselende landschappen (Een uur voor Marrakesh werd het landschap abrupt bruin) en steden waarbij het tweede deel van de rit het duidelijk is dat ik in de regen zal uitstappen. Het tweede deel van de rit zat er een literatuur wonder voor mij, een 'wester gekleed' meisje zat de hele tijd frans te schrijven?
Direct na aankomst onmiddelijk een overnachting geboekt voor 140 dirham in hotel Toulousain in de nouvelle ville op 15 minuten wandelen van het station. De kamer is deprimerend maar er in ee gezellige gemeenschappelijke ruimte, ontbijt inbeprepen en er zitten alleen toeristen in dit hotel. Het is maar voor een nacht, dus het kan erdoor. Nadien mijn ticketten voor de suprabus morgen en mijn ticket voor de slaper de 14de geboekt, veel geld kwijt! Nog wat internet, eten in een lokaal restaurant (halve prijs in vergelijking met de westers aandoende concurrentie) met biddende en kettingrokende mannen, couscous impereal and minth thee, en uitbollen in mijn hotel.
Na het ontbijt ben ik met suprabus nr N250 van 08h30 naar Essaouira gereden. Aankomst 11h00, 70 Dirham. Onze bus vol toeristen reed eerst door een droog landschap die een uur voor Essaouira veranderde in een aangenaam groen landschap.

Morgen heb ik een afspraak met een host in Essaouira maar dit is voor het volgend bericht.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten