dinsdag 15 maart 2011

Dag 173 - 174, Madrid

Bijna in Lisboa S.A. ...
Trein 332 ...
Madrid Charmartin

Madrid ...
Station Madrid Atocha!!!
Free Madrid tour (die niet vrij is natuurlijk ...) ...





Het symbool van Madrid
Way hostel ...

Madrid ...




In de namiddag ben ik gearriveerd in atocha station en een half uur wandelen later (Ziek en bergop wandelen met 30kg ...) stond ik in hostal way (www.wayhostel.com). 17€ p.p. is ietwat duurder dan cat hostel van de vorige keer maar het verschil is enorm! Mooie kamers, ruime kamers, verwarming, een grote mooie keuken, deftig gratis internet, enz ...
Ik heb nog enkele uren in Madrid rondgelopen, geld gewisseld, een reisgids voor Portugal gekocht, wat gegeten en het museum van de nationale bibliotheek bezocht.
Mijn laatste dag in Madrid voor ik vertrek met de nachttrein naar Lisboa heb ik een 'free tour' genomen vanuit hostel way. Natuurlijk niet 'free' maar voor 5 a 10€, zelf te beslissen, kregen we een wandeling van meer dan 3 uur door het centrum. Meer dan genoeg om meer van Madrid te willen zien. Nadien kregen we nog een tip voor een goedkoop restaurant, 10€ alles inbegrepen in la grotta. Niet slecht. Natuurlijk ben ik mijn uurwerk verloren, (weeral) kosten moeten doen. Uiteindelijk nog een uurwerk voor 5€ gekocht in atocha station toen ik nog even rond de stad gewandeld ben.

Met metrolijn nr 1 tot het station charmartin hier in het immens ondergronds metro \ treinstation mijn weg gezocht tot het eigenlijk station, was een beetje verwarrend. Mijn slaaptrein van Madrid Charmartin naar Lisboa S.A. bestond uit Talgo materiaal dat zeer confortable is maar ... de deuren waren te smal voor mijn rugzak. Ik heb mijn rugzak moeten afnemen en door de deur moeten duwen! Iets dat duidelijk in een minder goede staat was is het spoor tussen Madrid en Lisboa, duidelijk aan vernieuwing toe ... absoluut compleet versleten. Onder een stralende zon zijn we aangekomen in Lisboa S.A.. Een prachtig klein stationnnetje ... de rest voor het volgende bericht ...
Trenhotel 332, Madrid Martin 22h25 - Lisboa S.A. 7h41, reservering 30€.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten