zondag 27 maart 2011

Dag 184 - 187, Marseille

Ik en Emmanuella in Marseille
De mooiste zon in de wereld te Marseille ...
Het eerste deel van de avond hebben Emmanuella en ik van een zeer rustiek cafeetje genoten.
Marseille ...







Niet alle winkels in Marseille zijn even traditioneel.

Ik, don cato (tegen zijn zin), Geraldine en Moricio die even poseren voor de foto.
The fat cat des huizes, don cato (Letterlijk meneer kat!) ...
Ingang tot een park

Gare Marseille St. Charles
De nieuwe tram van Marseille

Mijn aankomst in Marseille was zeer goed begonnen na mijn aankomst bij een vriendelijk Colombiaans koppel. Wat gebabbeld, gegeten, wat gelachen en kennis gemaakt met de 'fat cat' des huizes. Het klein maar gezellig appartement in het centrum van de stad, met een zonnig terras als er zon is, is ook leuk. Na de middag nog mijn reservering gekocht voor de TGV terug naar Belgie op de 31ste, internet en de dag zit er op.

De volgende ochtend sloeg het noodlot toe, een infectie van de maag. Na de middag hebben mijn hosts dan maar een dokter gebeld en tegen de later namiddag was de diagnose gesteld en een grote zak medicatie gekocht. Conclutie, ik zal Marseille eens moeten overdoen.

Vandaag, mijn voorlaatste dag in Marseille, een prachtig zonnige dag, voel ik mij al iets beter maar nog steeds geen energie voor de stad.

Mijn laatste dag in Marseille ben ik al hersteld na twee dagen ziekte. Met een prachtige zon als motivatie ben ik deze morgen erop uit getrokken toch nog iets te zien van de stad. Marseille is een stad met weinig groen maar met veel variatie. Er is niet zoiets als een arm deel en een rijk deel van de stad maar meer een afwisseling. Je kan in een straat lopen met aziatische en arabische winkels en de volgende straat is er eentje met al de dure gekende westerse dure winkels. Dit met de vele terasjes en mensen die genieten van de zon geeft een aangename sfeer.

Na een siest heb ik nog een gezellige avond met Emmanuelle gespendeerd. Een goedlachse persoon (Het woord Dame mocht ik niet gebruiken!) met een positieve kijk op het leven en van iedere dag probeert maximaal te genieten. Moet ik ook nog volledigheidhalve vermelden dat haar kennis van de lokale cafeetjes en terrasjes van Marseille is indrukwekkend! Voor de laatste avond van mijn zes maanden durende reis is dit een prachtige afsluiter ...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten