maandag 7 maart 2011

Dag 163, Kenitra

Ik en Hayley in Kenitra
dessert en hayley
Kenitra


Treinreis Tanger - Kenitra
gare Tanger ville

Na een slechte nacht in pension palace kon ik als een gebroken man te voet via de ave mohamed IV (de boulevar) tot het station wandelen. Zoals iedere normale europese stad was het strand en de boulevar vol met sportende locals. In de medina ontbijt gevonden dat ik nog aangevuld heb met een koekje en thee in het stationsbuffet. De LP overdrijft een beetje als ze 3 kilometer vermelden tot de gare de ville, hooguit 2 en ik deed het in 45 minuten te voet.
Trein 355 - 85dram - 9h35 Tanger ville - Kenitra 12h40, een moderne europese en het station nog moderner (bijna) zonder hasles, enkel de officiele bagagedrager kwam bedelen. Na een vlotte treinrit waarbij bijna iedereen op het einde in slaap gevallen was door de warmte, ja na maanden is het weer warm! Opnieuw T-shirt weer!
Toen ik in Kenitra stond te wachten stond Hayley (mijn CS gast) al op mij te wachten in de stationshal. Eerst tot haar appartement gelopen waar ik mijn bagage gedropt heb, zij een fruitdrankje klaargemaakt heeft en haar was gedaan. Nadien heeft zij mij de stad getoond, op de meest chi chi terras een theetje gedronken en inkopen gedaan voor het avondeten. Om de dag af te ronden heb ik nog mij best gedaan haar in slaap te praten met mijn reisfoto's en verhalen. De volgende ochtend begonnen met een theetje, wat cerial and het brood dat van gisteren over was. Na een afsheidsfoto in haar appartement konden wij naar het station. Trein 114, vertrek 11h10 (11h45 Rabat ville) is net zoals het station modern confortabel en hasle free. In Rabat heeft Hayley mij eerst de HIhostel van Rabat getoond, een koopje voor 65dram per nacht. Enkele drom kamers en sanitaire voorziening rond een centrale plaats en een klein ontbijt. Echt gezellig en perfect om andere reizigers te ontmoeten. Na mijn was binnen te doen voor 209dram (aaaaiiii!!! pijnlijk!) heeft Hayley nog de kasba van Rabbat getoond voor zij weer weg moest voor haar werk, jammer. Gelukkig kon ik uitblazen in mijn hostel en internet gebruiken op hun slinternieuwe PC. S'avonds nog met Niel en Abdel uit Londen nog iets gaan eten en een biertje gaan drinken in een lokale bar in het centrum van Rabat. Ja er zijn massa's bars in Maroc, enkel de facade is droog! Maar ik ben nu al over Rabat aan het vertellen, de rest voor het volgend bericht ...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten