donderdag 10 maart 2011

Dag 169 - 171, Essaouira

Afscheid Lanaa uit Holland met een typerende achtergrond (...)
Afsheid van Mounir en Lanaa ... snik!
Essaouirra ...
Tourist met thee en pijp

Haman

Het heeft een beetje geregend in Essaouirra
Afsheid Duitse groep ... snik!
De eerste avond ... zeer laat ...
Na uren koken en 5 minuten, weg couscous!!!
Na uren koken door Samir de beste couscous ooit voor mij!
Lanaa ...
Samir aan het koken ...
Inkopen voor het avondeten en ja, dit is Marocco!

Zonsondergang in Essaouirra





Leuke bende ...
Vissershaven van Essaouirra

Effe theetje drinken Vissershaven ...
Medina ...Hollanders met caravan!
Medina

Tijdens mijn aankomst bij mijn host ...

Eenmaal aangekomen in Essaouira stond ik een korte petite taxi rit later aan de deur van Mounier en Samir. Ik, lana, Oliver, Lukas, Emelia, Inese waren de surfers ... een grote bende. Toen ik rond de middag aankwam zaten zij net aan het onbijt bezig en ik mocht erbij zitten. Na de middag nog rustig rond de medina gelopen, mijn busticket met supratours terug naar Marrakesh gekocht, enkel uren op een terrasje gezeten met de 'mannen' en thee gedronken. In de avond hebben we dan inkopen gedaan in de medina voor een couscous. Samen met enkel vrienden van Mounier en Samir gezellig, 'life' muziek (Aisa), bier, couscous, gezelschap, enz ... wat moet het nog meer zijn. Laat me zeggen dat ik absoluut mijn slaap nodig had!
Vandaag, mijn laatste dag in Essaouira, is volledig weggeregend! Buiten de medina zijn vele straten zelf ondergelopen, overal slijk en enkele zeer klein zonneschijnen ... een half verloren dag. Tegen de middag zijn de vier duitsers met de bus vertrokken en enkel ik en Lana blijven nog over. Nog even met Mounir rond de medina gewandeld en internet. S'avonds met Lanaa en Mounir in een lokale bar zijn vrienden gaan beluisteren, net zoals de vorige nacht kenne zij iets van muziek. Mounir moest morgen vroeg op en heeft mij moeten wegtrekken van de muziek. S'avonds in het appartement nog een soepje gegeten gemaakt door Samir, weeral verukkelijk, en in slaap gevallen met een oude amerikaanse film op TV. Ondertussen ben ik wel ziek aan het worden met een koude, dat is minder.
De laatste ochtend dan afsheid moeten nemen van Mounir en Samir ... altijd moeilijk. Samen met Lanaa (Uit Holland / china / Japan / zuid-corea ... is nogal onduidelijk) tot het busstation van supratours (In het gewoon busstation kost een rit Marrakesh - Essaouirra de helf. De rit duurt wel langer en de bussen zijn meestal (een beetje ...) ouder!) gelopen en hier nogmaals een emotioneel afsheid. Dit kan ik zeggen is het begin van het einde van mijn reis, want nu ga ik systematisch dichter bij Brugge komen.
Maar dat is voor de volgende berichten ...

In alle steden dat ik in Marokko gedaan heb rijden er massa's petite taxi's. Kleine taxi's met (werkende) meter die tot drie personen in een stad rondrijden. In iedere stad hebben de petite taxi's een andere kleur en in kleinere steden zijn deze petite taxi's niet gemotoriseerde 1 pk'tjes, of paard en koets. Ook deze hebben een kleur volgens de stad waar ze rijden. Een voorbeeld hoe Marokko op twee snelheden werk.

In Marrokko is het ZEER gemakkelijk aan drug te komen, ik wordt bijna constant aangeboden dat het bijna schokerend wordt. Essaouirra is daarbij het episch centrum, dus als je hier komt ...?

Schoppen in de medina


Eerste avond bij Mounir en Samir ...







Laatste avond in Essaouirra ...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten