maandag 14 maart 2011

Dag 172 - 173, Tarifa - Algeciras - Madrid

Onderweg tussen Algeciras en Madrid
De alteria trein staat klaar in Algeciras station
Algeciras
fast ferry net aangekomen en gratis bus naar Algeciras staat klaar voor vertrek ...

Eenmaal uit de fast ferry was ik al snel door de grenscontrole, mijn uurwerk een uur vooruit gezet en even later stond de gratis bus naar Algeciras al klaar voor vertrek. Tegen 11h00 stond ik alweer in de haven van Algeciras. Opnieuw heb ik lisboa hostal gekozen om te overnachten, deze maal voor 20€ en ik had een vernieuwde kamer op het eerste verdiep, duidelijk beter dan de kamer de vorige keer.
Eerst enkele noodzakelijkheden gedaan : papieren zakdoekjes gekocht, treinticketten tot Lisboa gekocht, wat eten gekocht en wat internetten. Na mijn aankomst is de zon te voorschijn gekomen, er staan wat terrasjes en er lopen veel meer mensen op straat in vergelijking met mijn vorig bezoek. Hoe een zelfde plaats toch een verschillende indruk kan maken. Dan is het tijd voor een douche en wat rust ... ik het het dringend nodig!

Deze morgen na eerst de scanner te paseren natuurlijk kon ik vlot opstappen op mijn trein naar Madrid, trein Altaria 9367, Algeciras 8h25 - Madrid atocha 14h05, reservering 6,75€. Ondertussen ben ik voorbij de fase van de lopende neus maar nog steeds lichte koorts en een 'vierkante kop'. Vertaal, ik heb ongeveer de volledige rit liggen slapen ... jammer want de zon is uitgekomen (en net voor Madrid weer verdwenen en lichte regen!) en het landschap is prachtig. Na een korte wandeling stond ik in het centrum van Madrid ...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten