zaterdag 19 maart 2011

Dag 180, verhuis van Lisboa naar Perpignan

Treinrit tussen Madrid en BarcelonaMadrid AtochaOp trenhotel tussen Lisboa en Madrid

Slaper van Lisboa naar Madrid
AVE van Madrid naar Barcelona

Van het appartement van 13a ben ik vlot naar beneden gelopen tot de halte van bus 28. Even later zat ik in het station Lisboa S.A. te wachten tot ik op mijn trein naar Madrid mocht stappen. Trenhotel 335, 22/03/2011, reservering 33.7€, Lisboa S.A. 22h30 - Madrid Chamartin 09h03. In mijn vierpersonen coupé was ik de enige slaper. Na een eerste deel van de treinrit met zeer slecht spoor heb ik het grootste deel van de nacht geslapen als een engeltje. Met behulp van het zeer vriendelijk treinpersoneel kon ik mijn uur opnieuw aanpassen naar spanje, +01h (de laatste maal deze reis dat ik mijn uurwerk moet aanpassen). 

In Madrid ben ik met metrolijn 1 van Madrid Chamartin tot Madrid Atocha gereden. In Atocha vertrekt mijn trein naar Perpignan. Na een helse zoektocht in dit imense station vond ik eindelijk het loket waar ik mijn ticketten voor de verdere reis kon aanschaffen. Natuurlijk opnieuw problemen met mijn gratis FIP ticketten.


Een stille vlotte en snelle rit met AVE 3103, 23/03/2011, reservering 10.35€, Madrid Atocha 10h30 - Barcelona sants 13h22. Een hoge snelheidstreinrit met dit duits rollend materiaal tot 300 km/h, wat kan ik zeggen ... ZOEF! 

In Barselona Sants een vlotte overstap ware het niet dat mijn FIP ticket weer problemen gegeven heeft. (Dezelfde discutie al meer dan 10 jaar!) Na een wat frose reactie van mijn kant en vier personen van renfe hebben zij mij uiteindelijk gelijk gegeven. Ben ik werkelijk zo ongeloofwaardig? Op de talgo trein geen controles van ticketten of aan de grens met frankrijk.  Aan de grens natuurlijk door de werkplaats gereden om de spoorbreedte van onze talgo trein aan de passen van spaanse breedspoor naar europees standaardspoor. Dit met een prachtige ondergaande zon. Talgo 460/461, 14.50€ enkel reservering, Barcelona sants 16h42- Perpignan 19h37. Eenmaal aangekomen in Perpignan stond Ania mij al op te wachten in het station van Perpignan. De rest is voor het volgende bericht natuurlijk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten