maandag 7 maart 2011

Dag 164 - 165, Rabat

Afsheid van Niel in Rabat ville gare Niel en de cobow ... (Mijn nieuwe bijnaam sinds Tanger!)
Tweede betoging dat ik in Maroc zie

Rabat ...

grote moskee

Nieuwe kerk!

Sommige stanjes in de medina zijn eenvoudig ...

Medina



Kasba

Kasba van Rabat
Vissershaven van Salé ...
Salé


Kasba Rabat en kerkhof Salé
Salé

Rabat
Er zijn enkele honderden meters tramlijn bruikbaar om de nieuwe bestuurders op te leiden.
Rabat
Kasbar
Hayley met op de achtergrond salé
Kasba ...

Medina

Het eerste deel van Rabat heb ik per vergissing in het vorig bericht van Kenitra geschreven. De volgende ochtend, na het klein ontbijt, hebben Niel en ik samen door de stad gelopen. Eerst Salé. In een uurtje waren wij over de rivier en gedeeltelijk over de nieuwe tramlijn gelopen tot de medina van salé onder een donkere en dreigende hemel. De rivier zone in momenteel volledig onder renovatie en zal binnenkort een chi chi zone van de stad worden. Salé medina heeft enkele mooie hoekjes, enkele moskees maar vooral de enorme kerkhoven en lange stadsmuren maken veel indruk op ons. Op de terugweg zijn we gestopt in de vissershaven net buiten de medina van Salé om enkele visjes te eten en te genieten van de activiteit. Het zicht op Rabbat kregen we er graties bij. Alles samen hebben we voor deze attractie toch een 65 dram moeten betalen. Na een verdiende rustpauze in onze hostel, vermoeide voeten, moest ik eerst mijn kleren afhalen (voor 209 dram zijn ze bijna nieuw, nog nooit zo'n mooie was gezien. Mag ook wel voor die prijs!) Na de middag hebben we nog de medina en de kasba verkend. Ik heb na 5,5 maand mijn zonnebril gebroken maar in de medina heb ik enkele uren later al een andere gekocht voor 40 dram, maroc is gemakkelijk, alles vind je op de straat. Hierbij heb ik voor de eerste keer weer een scam moeten afslaan, tja! In de late namiddag was het ondertussen tijd voor Niel zijn trein op te zoeken. Maar eerst nog even de grote moskee bekeken en dan een emotioneel afsheid in het station. Ik zit hier ondertussen op het internet voor jullie deze blog bij te werken en nog wat couchen te zoeken voor de volgende weken. Nog een douche (hopelijk vandaag warm water?) en het is weeral tijd om te gaan slapen, na 23h00 sluit de hostel zijn deuren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten