woensdag 2 februari 2011

Dag 132 & 133, St. Agata te Catania ...

Afgezet in de haven, twee nederlandse vrienden uit agora hostel ...
Yvan, du France die even mijn bril en rugzakje probeert. Te zwaar?!?
Laatste ochtend in Catania; iedereen is wit gekleerd en brand kaarsen; St. Agata

Jaz in agora hostel ...
St. Agata feest; de grote avond!

Net voor vertrek; 4 fransen; 2 Britten, 1 Scot; 2 zuid afrikaanse en een belg ...
Catania ...

Maia en Yvan aan het winkelen ...
En even later ik aan het helpen nuttigen ...
Catania ...

www.agorahostel.com
Vandaag heb ik na even lekker uit te slapen en het gebruikelijk ontbijt samen met Maia en Yvan uit France een beetje rond de stad gelopen. Na de middag hebben zij een maaltijd klaargemaakt en heb ik met een fles wijn erbij helpen alles te verorberen. Kwestie van hulpvol te zijn, niet. Ondertussen zijn de Franse studenten er ook bijgekomen met een houten kop hadden zij wat tijd nodig om onder de levenden te komen.

Na de middag heeft de zon nog bewezen dat die er ook bestaat en heb ik mijn ticket voor morgen naar Palermo gekocht. Deze avond wordt er een groot feest aangekondigd op het piazzo duono om 20h00. Nadat we met een aantal toeristen in de salon samen gekomen waren (4 Fransen; 2 Britten; een Schot; twee zuid africanen; een belg en enkele Spaanse toeristen opgepikt onderweg ...) zijn we naar het groot spectabel op de piazzo duonbo gaan kijken. Nadat de groep uit elkaar gevallen was door de grote massa en we min of meer een plaats gevonden hadden konden we genieten van het onbeschrijfelijk spectakel. Een combinatie van muziek; water en veel vuurwerk maakte op iedereen een groot indruk. Ik kan niet de juiste woorden vinden om dit spectakel te beschijven maar het was OVERWELDIGEND. Nadien als afsluitertje nog even genoten van het jaz optreden in agora hostel en iedereen ging gaan slapen in de vroege ochtend.


De laatste ochtend heb ik na het ontbijt en een afscheid van de Britten en Schot even door de stad gelopen. Deze morgen liep de stad vol met in het wit geklede Catalianen die grote kaarsen deden branden. Dit is inderdaad de grootste en absoluut groot; happening van het jaar in Catania. Net voor ik vertrok hebben de Fransen nog een uitgebreide maaltijd klaargemaakt - fous fous, dit is kous kous of zijn frans! -, natuurlijk met wijn en kaas ... dit kan geen beter afscheid zijn! Na nog even onnozel doen met Yvan ben ik dan met Jordan en Sebastian uit Holland tot het kantoor van virtu ferry's gelopen. Kwestie van mijn goede kant te laten zien, zeg maar even babysitten! Door al dit goeddoen heb ik mijzelf nog moeten reppen tot het station om mijn trein naar Palermo niet te missen. Hoe het verder verlooopt is voor een volgend bericht ...

Groot avondfeest voor St. Agata ...

De Schot en de Brit vanuit agora hostel, beter dat ze neutraal blijven, deden een dansje op de klassieke muziek ... de rest laat ik aan de verbeelding over.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten