woensdag 2 februari 2011

Dag 133 & 134, tussenstop te Palermo

Een van de vele kerkjes in Palermo ...
De inkom van het theater. Verder mocht ik geen fototjes meer nemen?
De rit met trein 3853 liep door de bergen van Sicily, niet langs de kust ...
Zoals vermeld in het vorig bericht, had ik nog net op tijd trein 3853 van 15h26 in Catania C. le. Een modern minoetto treinstel dat de volledige rit zowat leeg was, hier kan ik weinig over vertellen. Tot aan de zonsondergang kan ik alleen zeggen dat het prachtig landschap mij gezelschap hield. Tegen 18h30 was mijn trein op tijd in Palermo centralna en een half uurtje later was ik via de via roma tot B&B a casa di a mici gewandeld. (www.acasadiamici.com, ook hier verbleven in vorige stop te Palermo. Zie betreffend bericht. Het grote verschil nu is dat ik in de blue sky room zit) Nog wat internetten, douche, een biertje met een zakje chips en ik kan wat slaap inhalen van de vorige dagen. Helaas was dit niet gerekend op enkele Spaanse, Duitse en andere gasten hier. S'avonds nog met 2 Spanjaarden en 3 Duitsers een feestje gebouwd. Na wat bier, eten en live muziek sliep ik als een blok beton tot laat in de ochtend ...
Deze octend gezellig ontbijt met een massa gasten in casa di amici, er moesten zelf tafels en stoelen bijgebracht worden! Vooral de Amerikaanse / Chinees uitziende groep waren interresante babelaars ... de rest had nog teveel last van enorme katers. Tja, wie de grote man wel uithangen, moet graag katten zien! Na het ontbijt heb ik eerst even in de haven langsgelopen om mijn internet ticket te verifieren. Er is alleen van boot gewisseld maar de rest zou nog hetzelfde zijn. Wat nog, effe rondgelopen in de stad, het theater bezocht voor 7€, zware prijs voor een rondleiding van minder dan 10 minuten! Het theater is een prachtig kunstwerk, de Palermezen mogen oprecht trots zijn hierop. Nu zit ik hier in a casa di amici nog effe uit te blazen voor ik richting haven trek.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten