zaterdag 12 februari 2011

Dag 141, Sassari

Sassari ...

Sassari 'metro'
Sassari ...

het 'tijdelijk' busstation van Sassari met het loket / infokantoor!
Sassari stationne met een treintje klaar voor vertrek ...
Er moest een treintje binnen komen voordat dat metro (=tram) over hetzelfde spoor kon vertrekken ...
Sassari
B&B casa flora



Op aanraden van enkele Vlaamse toeristen in mijn dorm in Cagliari, heb ik een reservering voor drie nachten gedaan in de Casa Flora. Zij kregen een bed aan 25€ p.p. maar ik heb uiteindelijk 35€ moeten betalen, niet echt een goedkope plaats. Er is wel ontbijt inbegrepen in bar oblio over de straat maar een tas expresso en een boterkoek is nu ook niet het van het. De ligging is wel goed net buiten de 'oude stad' en naast het groot publieke park. (www.lacasadiflora.it, casaflora@live.it, via porellana 4, sassari, 346 0368722, 3487559641)
Na een zeer mager ontbijt in bar oblio over de straat heb ik eerst het tijdelijk busstation opgezocht voor een ticket en info betreffende de bus naar Santa Teresa di Gallura.
(Op een weekdag vertrekken er bussen om 7h00 (die ik zal nemen), 10h00, 15h00 en 19h00. De aansluitende ferry's van moby lines vertrekken om 7h20, 13h15, 14h30 en 19h55. De busrit duurt ongeveer twee uur en de ferry zou een uur nodig hebben.)
Na internet heb ik de nieuwe metro verkend, zeg maar een piepklein tramlijntje dat gedeeltelijk over het meterspoormetwerk rijdt en dat iedere 20 min tot uur rijdt. Als je net een trammetje gemist hebt kan je er mogelijk sneller te voet zijn! Onderweg heb ik natuurlijk wat van de stad bekeken. De dag op een aangename manier afgesloten met brood, worst, kaas en een fles wijn. Slaapwel ...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten