woensdag 2 februari 2011

Dag 134 - 135, ferry Palermo (Sicily) en Cagliari(Sardinie)

De Guglia klaar voor vertrek uit Palermo

Definitief einde van Palermo

De volgende ochtend een uurtje voor aankomst in Cagliari

De bus, links op de foto, had ons net afgezet. Onze boot is duidelijk zichtbaar links achter op de foto ...

Het kantoor van Tirrenia ferry's in Palermo port.

Ik heb alle informatie en mijn ticket voor deze verbinding tussen Sicily en Sardinie over internet bekomen. De site http://www.viamare.com/ heeft goede informatie over verbindingen en uiteindelijk heb ik rechtstreeks op de site van de maatschappij, http://www.tirrenia.it/ de info gecheckt (Deze winter was er iedere zaterdag een afvaart van Palermo naar Cagliari) en mijn ticket gekocht. Een enkele vaart zonder voertuig koste mij 45.55€.
In tegenstelling tot wat je normaal van een ferry verwacht mocht ik hier maar een half uur voor vertrek opdagen. Uiteindelijk vertrok de boot een uur te laat. Om zeker te zijn was ik natuurlijk vroeger en na een pijpje roken en nog even wachten kon ik mijn ticket afgeven aan iemand aan de inkom van de ferry. Toen ik eerder deze middag in het kantoor van tirrenia navraag deed kreeg ik al te horen dat ik op de Duglia zat i.p.v. de Toscane zoals op mijn ticket.

Dit bootje is duidelijk voor het vervoer van vrachtwagens en enkele verloren personen auto's maar duidelijk niet voor losse passagiers. Na een korte verwarring omdat ik mijn ticket afgegeven had tijdens het opstappen kreeg ik in de commen room mijn coupe toegewezen, een vierpersonen coupe. Duidelijk minder luxe met mijn goedkoop ticket van 45.55€! Ik deelde mijn coupe met een stille Italiaan, een boomzagende oudere Italiaan en een half de nacht biddende Africaan? Kort samengevat, weinig contact, gelukkig was er een oppervlakkige italiaanse zender op de TV in de commen of muster room.

Om 07h00 werden we wakker geklopt door het personeel en ik was de eerste in de wat afgeleefde badkamer. Na een nacht zonder noemenswaardige slaap is dit een ware opgave! Een half uur later zat ik naar de Italiaanse TV te kijken tot we van boord mochten ... een uur later. Het is blijkbaar een ongeschreven regel dat passagiers op een ferry altijd veel te vroeg uit hun bed gejaagd moeten worden? Gelukkig maakten de prachtige zonsopgang en de eerste indruk van Cagliari al veel tegoed.

Eenmaal van boord moesten alle voetpassagiers in een bus die ons voorbij de poort van de haven afzette, ongeveer 50 meter verder! Dit moet Italiaanse efficientie op zijn best zijn?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten