woensdag 9 februari 2011

Dag 138, daguitstap Aristano

Peter uit Oostenrijk en Martin uit Duitsland voor ons vast restaurant in het centrum van Cagliari
Oristano stationne, zeer rustig stationnetje
Becilik van Aristano

De oude stad van Aritano



Vandaag heb ik besloten het een beetje rustiger aan te doen. Na de reis met de bussen, ferries en trein gisteren heb ik het mijzelf zeer gemakkelijk gemaakt. Na het ontbijt waarbij mijn kamergenoten als een blok blijven slapen ben ik vertrokken voor mijn bezoek naar Aristano. Met trein 8862 ben ik om 8h30 vertrokken uit Cagliari en mijn oud treinstelletje bracht mij in overhitte toestand tegen 9h55 in Aristano. Er was duidelijk iets mis met de verwarming. In vergelijking met de vele dorpjes op weg hierna, ik kan absoluut geloven dat er meer schapen dan mensen zijn in Sardinie, is Aristano een stad maar is in werkelijkheid ... klein. Gelukkig liep ik eerst wat verkeerd van het station anders had ik het oude stadsgedeelte, de enige bezienswaardigheid van de stad, gezien en stond ik binnen het uur terug in het station. Na de stad heb ik dan trein 3955 van 12h10 in Aristano terug naar Cagliari genomen. Het klimaatsysteem in dit nieuw minuetto treinstel werkte wel naar behoren.

Deze middag heb ik maar besloten het een beetje rustig aan te doen, moet ook eens gebeuren. Nadien nog effe gaan eten met Martin uit Duitsland en Peter uit Oostenrijk. Peter is een erasmusstudent in germaanse talen en geschiedenis, Martin een chemist en ik ... euh ... de domme belg! Nadien in achtervolging van Martin nog een biertje in le patate % co, een kleine bar t.o.v. de ingang van hostel Marina. De reden om hier te zitten is dat zij een TV hebben en Martin de wedstrijd Italie / Diutsland welde bekijken, het was 1-1. Tja ...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten