zaterdag 12 februari 2011

Dag 142, daguitstap Alghero

Alghero ...




Ook in Sardinie zie je soms universele boodschappen ...


Na een beter ontbijt deze morgen in de living van casa flora, het is namelijk zondag en bar oblio is gesloten. Welde ik de trein nemen naar Alghero, helaas rijden er blijkbaar geen treinen op zondag. Dan ben ik maar naar het tijdelijk busstation gewandeld waar er 1 bus stond, deze voor Alghero die binnen vijf minuten vertrok. (08h30) Een ticket van 3,5€ enkele reis en we waren weg ... een uur later stonden we in Alghero giardini "Alghero tuinen".
De oude stad heeft duidelijk een overvloed aan sfeer, de zee, het haventje en de nieuwe boulevar maken het plaatje compleet. Alghero is absoluut het bezoeken waard ... en voor de rest laat ik de foto's maar voor zichzelf spreken. Over deze plaats zijn er ook al genoeg reisgidsen volgeschreven ...
Mijn dag te Alghero bestond uit wandelen door de oude stad, gezellig slenteren over de boulevar en boven op de stadmuren, effe uitgeblazen en een pijpje gestopt op een bankje op de stadsmuur. Na de middag werd het zeer aangenaam langs de boulevar en op de stadsmuren dankzij het zonnetje dat zijn uiterste best deed. De Giardini was helaas gesloten wegens renovatie. Na nog even inkopen te doen in de Sisa supermarche van Alghero ben ik dan met de bus van 16h30 weeral voor 3.5€ teruggereden naar Sassari. Wegens te koud en geen kat meer op straat ben ik s'avonds dan maar gezellig gemaakt op mijn kamer met het eten en drank dat ik gekocht heb en er was een gezellig filmpje op TV. De boog kan niet altijd gespannen zijn he!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten