donderdag 3 februari 2011

Dag 135 - 136, Cagliari

Irish pub van Cagliari CagliariBotanische tuinen Cagliari
Mooie plafond schildering in de kerk net naast hostel Marina Hostel Marina Peter, Sander en Francky Matin uit Duitsland en Hendrik Martin uit BruggeCagliari Tibet tentoonstelling in palazzo viceregro ... Het amfitheater van Cagliari


Cagliari

Cagliari station heeft een stationshal met historische stukken ...
Het busstation van Cagliari is daarintegen eentoniger ...
Tijdens de Tibet tentoonstelling werd er aan een zandtapijt gewerkt, monikkenwerk!

Na een korte wandeling van minder dan 10 minuten stond ik in ostello Marina in het centrum van Cagliari. (Piazza Sant Sepolcro 2, 09100 Cagliari, cagliari@aighostels.com, http://www.hihostels.com/, http://www.hostelmarina.com/) Dit historisch gebouw is zeer recent gerenoveerd en is nu een hihostel met alle moderne faciliteiten, zo krijgt iedere gast een smart card om zijn kamerdeur te openen. Enkel moet ik vermelden dat de douche overloopt en dat de verwarming soms kuren vertoont. Ik heb 22€ moeten betalen voor een nacht in een dorm room van 5 personen en ontbijt in de bar. Omdat ik zo vroeg was heb ik nog ontbijt gevraagd en gratis gekregen, is ook leuk.

Nadat ik de andere gasten wakker gemaakt had ik mijn dorm, Peter, Sander en Franky uit de westhoek en Martin uit Duitsland hebben zij mij nog even door de stad geloodsd. Hierbij werden o.a. oorbellen (Indien zij dit leest, zij hebben MAAR 5€ GEKOST ...!) voor een vriendin in Belgie gekocht. Op het einde van de ochtend zijn Martin en ik dan verder gelopen. Hierbij o.a. een tentoonstelling over Tibet bezocht in het palazzo viceregro in de oude stad. Vooral de monk die een zandtapijt aan het maken was maakte indruk op mij. Het interieur van dit paleis met de Tibetaanse voorwerpen tentoongesteld vormden een tegenstelling. Verder hebben we nog het amfitheater bezocht voor 4€, een investering die het duidelijk waard is. De botanische tuin was gelaas reeds gesloten. Na een klein menutje en een biertje zijn onze wegen dan ook gescheiden. Ik heb nog wat praktische informatie uitgezocht i.v.m. bussen, treinen en overnachting zodat ik kan beslissen wat ik de volgende dagen zal gaan en kan doen. (En zeggen dat reizen niet stressen is ...) Ondetussen is het tijd de Vlaamse en Duitse vrienden op te zoeken voor het avondeten. onze Vlaamse groep is een grote fan van de Irish pub, ook op reis. Natuurlijk zijn wij in de Irish pub in Cagliari binnengestapt en uiteindelijk tot het begin van de superbowl gebleven. Martin uit Duitsland is nog gebleven om dit te kunnen zien op de TV van de Irish pub. Met wat eten ertussen hebben we een klein aantal Guinissen genuttigd, dobbelsteentje genuttigd en Martin heeft ons op zijn minilaptop een selectie van zijn fototjes van zijn bezoek aan Gana laten zien. Het verkeer, de markten waren mooi maar vooral de foto's, film en bijhorende uitleg van zijn ontmoeting met huisgetrainde krokodielen maakte indruk op mij. Hij is de eerste persoon die ik ontmoet heb die tussen krokodielen gezwomen heeft en nog leeft om het nadien te vertellen! Alles samen maakte dat ik tegen de avond aan het kwijlen was om eens Africa te bezoeken. Waarom niet Brugge - Kaapstad met de rugzak. We zullen zien ...

Nadat mijn kater wat geminderd was na het ontbijt heb ik, na enkele aankopen, Cagliari verder bezocht. De botanische tuinen voor 3€ mooi maar niet bijzonder speciaal, villa di tigellio en dan via de oude stad naar een grote kerk die op de top van een berg van op de meeste plaatsen in de stad te zien is. Toen ik na de middag via de port terug in hostel Marina stond was het dringend tijd voor een siesta ... de guiniss werkt nog na. Met een tussenstop in een wat lugubere kerk net naast hostel Marina naar internet en tegen de avond avondeten met Martin uit Duitsland. Ik had een spagetti met mosselen genuttigd met enkele ichnusa biertjes, lokale Sardinische bier. Ondertussen heb ik na wat zoekwerk op internet de volgende week al meer of minder gepland. Goedkope overnachting vinden is een bijzonder moeilijke oefening in Sardinie.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten