woensdag 9 februari 2011

Dag 139, daguitstap naar Pula & Nora

Laatste avond op restaurant van Hendrik en Martin
Pula ... Er zijn in Sardinie meer schapen dan mensen ...
Nora, het kerkje
Het is vandaag een prachtig zonnige dag en Nora is het perfecte achtergrond hierbij ...






"Nora palm beach" heeft wel iets ...
In Pula zijn er ook pareltjes waar geen enkele toerist stopt ...

Na mijn ontbijt en cappucino ben ik deze morgen met de bus van 9h15 voor 3€ (Deze maal heb ik aan het loket in het centraal busstation van Cagliari, de loketten zijn in een mcdonalds trouwens, meteen twee ticketten gekocht. Meteen eentje voor de terugweg, geen tweede maal aan dezelfde steen!) uit Cagliari naar Pula getrokken. Tegen 10h00 stond ik in Pula en nadat ik alle nodige info had gekregen van het vriendelijk juffrouwtje in het tourist office heb ik maar besloten eerst te voet tot Nora te lopen i.p.v. op het kleine busje te wachten. Na nauwelijks een uurtje stond ik aan het kerkje van Nora. Voor een ticketje van 5,5€ kreeg ik een engelstalige rondleiding op de site van Nora, ooit een belangrijke stad op Sardinie met een rijke geschiedenis. Na de rondleiding heb ik maar in het cafetarietje wat gegeten en gedronken voor ik terug gewandeld ben tot het centum van Pula. Met een Uchnmusa biertje in de hand, een prachtig zicht op Naro palmbeach (Dit is de officiele benaming van dit kleine strand met het kerkje op de achtergrond. In Pula is men duidelijk bescheiden als men namen kiest ...), een oud kerkje, de zee en enkele bergjes een aangename zon was dit een moment van zuiver genieten en even de geest te ledigen "... mmmmzzznnnnnn". Eenmaal terug in Pula kon ik met mijn ticket het museum in Pula bezoeken waar de belangrijkste vonsten van Nora bewaard worden, inderdaad maar een kamer! Ik was verkeerd geinformeerd door het toerist office maar bij toeval heb ik toch de juiste plaats in Pula gevonden voor de bus terug naar Cagliari, VOOR de bus arriveerde. Met de bus van 15h35 was ik om 16h25 mooi terug in Cagliari, met mijn tweede ticket van 3€ te gebruiken natuurlijk.
S'avonds nog de gebruikelijke combinatie van restaurant, bier en een leuke babbel met de dorm genoten ...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten