woensdag 16 februari 2011

Dag 145 & 146, Ajacio

De post
Hotel Dauphin

De nieuwe treintjes van Corsica
Echt geen strandweer ...

De bergen waren over de nacht ondergesneeuwd!


Busje naar Ajacio onder een donkere hemel te Bonifacio port

Na een ontbijt van de Spar zat er niet veel anders op dan in de gietende regen te wachten op het busje naar Ajacio. Nadat ik al redelijk doorweekt was stopte het modern busje en voor 22€ kreeg ik een ticket tot Ajacio, zeg nog eens dat Cosica niet duur is! [Er rijdt 1 bus van Bonifacio naar Ajacio iedere dag, om 08h30 met aankomst om 12h00] Nog een koffie voor de chauffeur en we waren op weg voor de lange bochtige rit door de bergen. Wie last heeft van wagenziekte, absoluut NIET naar Corsica komen! De rit was prachtig door hoofdzakelijk natuur maar een rechte stuk weg is bijna onvindbaar. Buiten een autotje die net voor Sartene (letterlijk) los door de vangrail van de berg gereden was, het regent dan ook extreem!
Toevallig stond het busje in de fille in Ajacio (Dit door een staking van de chauffeurs van de stadsbussen van Ajacio) net voorbij het stationetje bij een hotel dat ik welde proberen en ik kon eruit springen en bijna volledig droog het hotel binnenwandelen. Hotel Dauphin vraagt 50€ per nacht met gratis internet en ontbijt inbegrepen. De kamer ruikt niet muffig en ziet er nog beter uit ook. Toch iets voor een fortuin ...
De eerste volle dag in Ajacio is ook redelijk in het water gevallen. Nadat ik redelijk uitgeregend ben kreeg ik een Belgisch gevoel, hetzelfde depreserend weer. Ik kan wel begrijpen dat Napoleon in de tijd naar het vastland gevlucht was! Ondertussen heb ik ook ontdekt dat het openbaar vervoer niet altijd betrouwbaar is, er is wel een dienstregeling maar daarom moet je niet altijd erop rekenen dat de betreffende bus of trein ook effectief zal komen! Tegen de avond ben ik dan ook tot de conclutie gekomen dat vandaag ook een regendag geworden is. Morgen zit het er niet in om de trein te nemen, er is une greve! Ondertussen groot nieuws op het journaal, Belgique a le record d'une pays sans gourvernement, er volgt waarschijnlijk een groot feest hierop!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten