zondag 27 februari 2011

Dag 156 & 157, de stop te Montpellier

Montpellier ...










Auberge de jeunesse HI van Montpellier
Trein Corail Teoz nr4758, 09h55 Nice - 14h10 Montpellier
Montpellier ...



fase 2, de stop te Montpellier.
S'ochtends te Nice ben ik na ontbijt gekocht te hebben in de stad naar het station gegaan voor de Corail Teoz trein nr4758 van 09h55 uit Nice. Tegen 14h10 stonden we stipt op tijd in het station van Montpellier. Een saaie rit ware het niet dat er een amerikaanse naast mij zat die haar Franse les aan het studeren was ... ik was bij haar in gedachten! Het opvallenste en meest positieve was dat ik in de regen vertrokken ben en in Montpellier onder een stralende zon het station kon buiten lopen ... heerlijk! Een twintig minuten te voet van het station tot het auberge de jeunesse HI aan de rand van de oude stad. Voor 38€ zal ik hier twee nachten verblijven met ontbijt. (www.hihostels.com) Een internationaal hostel die aan renovatie toe is (De auberge de jeunesse van Montpellier wordt in 2012 volledig vernieuwd ... en wordt momenteel met voorlopige herstellingen op de been gehouden.) maar buiten dat niet zo slecht. Het grootste ongemak is dat tussen 12h en 15h de auberge gesloten is! Ik moest ook een half uur wachten en tegen de tijd dat de deuren open gingen stond er al een indrukwekkende verzameling toeristen te wachten. Toch even leuk een babeltje ...
De tijd die er overschiet kon ik toch al even een eerste indruk van Montpellier opdoen onder een stralende zon. De stad maakte best een aangename indruk op mij, een mengelmoes van mensen en een ontspannen atmosfeer .... Morgen is de dag om Montpellier beter te leren kennen.
Mijn dag in Montpellier heb ik eindelijk een goedkope nieuw uurwerk gevonden, is altijd gemakkelijk de tijd te weten. Mijn poging om reserveringen te kopen voor de treinritten in Spanje is wel jammerlijk mislukt. Maar een beetje vertrouwen om een reservering voor de aansluitende treinen kan nooit geen kwaad.
Daarbuiten heb ik hoofdzakelijk de oude stad verkend, de avenue d'europe (In France is er duidelijk meer fierheid over Europa ...) en genoten van de zon in de mooie parken van de stad. Al bij al een ontspannende dagje in France ... met enkele leuke gesprekken in de auberge om de dag af te sluiten ...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten