woensdag 23 februari 2011

Dag 153 - 154, Bastia

Bastia ...











Vertrek trein 100 (= het busje) van l'il Rousse naar Casamozza.

De aansluitende trein 100 in Cassamozza!

Hotel univers in Bastia

Bastia port

DE place van Bastia, het is ontspannend zitten hier op 20 meter van mijn hotel ...

Bastia, ville du port




Ik ben met trein / bus nr 100 voor 13,5€ van l'Ile Rouse naar Bastia gereist. In werkelijkheid reed er een busje van het stationetje van l'Ile Rouse tot Casamozza gereden. Vijf minuten later stopte er een treintje dat het laatste stuk tot Bastia reed. Eindelijk toch weer eens een treintje! Vertrokken om 09h10 in l'Ile Rouse stond ik om 11h06 in Bastia ... niet slecht over de bergen van Corse.

Eenmaal in Bastia stond ik op 2 minuten van het station in hotel univers, een simpel hotel, de goedkoopste van de stad aan 50€ per nacht. Ontbijt, dat ik niet genomen heb, kost 6€ extra! De rest van de dag eerst de praktische zaken een beetje geregeld. Ik ben begonnen met een plaats te zoeken voor een ferry naar France. Na vergelijken tussen de drie mogelijk maatschappijen (zie volgend bericht en info over ferry's) heb ik voor 51.28€ op de 26ste een zetel gekocht naar Nice. Tegen 14h00 zou ik in Nice op de kade moeten staan. Tegen de late namiddag nog wat geinternet, eten gekocht en een eerste verkenning van Bastia. Een kleine stad maar de hautte ville en de ville du port zijn niet zoals de andere steden in Corse volledig opgekuist maar Bastia is niet volledig opgekuist voor de toerist zoals andere plaatsen in Corse.

De laatste dag in Bastia kan ik dan dieper de stad verkend. De hautte ville, klein maar zeker aangenaam met het musée du Bastia (5€). Aan de voet ligt de ville du port, duidelijk minder net en opgekuist en ook de straten zijn chaotiser ingericht. 1 dag is ruim voldoende deze stad te verkennen maar ik moet Aida gelijk geven ik moest hier absoluut stoppen en even uitblazen.

Ik zal jullie nu laten, ik wel nog even genieten van de prachtige zon.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten