woensdag 9 februari 2011

Dag 140, verhuis van Cagliari naar Sassari

Cagliari
Museum / depot meterspoornetwerk Fds
De cross platform overstap tussen de tramlijn en en het meterspoortreintje, net een prentje ...
Begin tramlijn, republica piazzo
Cagliari ...
Een kat en een muis ...

Vandaag heb ik proberen uit te slapen, maar de airco en een betonschieter buiten verhinderden dit. Na over het ontbijt afscheid genomen te hebben van Martin uit Duitsland en peter uit Oostenrijk heb ik besloten nog even de metro van Cagliari te verkennen in de paar uur tijd dat ik over heb. De metro is geen metro maar het eerste stukje van een meterspoorlijn die 'vertramt' geweest is. Het einde van de tramlijn (1,2€ voor een enkele rit. Indien geen loket, te kopen in een lokale krantenwinkel ...) is aan het depot van het smalspoornetwerk. Er is hier ook een museum maar helaas gesloten wegens werken. Omdat er blijkbaar toch treintje rijden in de winter, heb er eentje zien vertrekken, zal ik proberen in Sassari er een daguitstap mee te doen ... wordt vervolgd. Ik heb net genoeg tijd terug te keren, nog wat te internetten en mijn rugzakje af te halen op tijd voor trein 3952 van 15h00 die om 18h37 in Sassari moet aankomen. Het vertrek verliep vlekkerloos, zoals je van een europese trein mag verwachten, maar na een uur werd ik wakker gemaakt van de kaartjesknipper en nadat mijn medepassagiers rond mij met enkele woorden engels de taalbariere omzeilden werd duidelijk dat iedereen moest overstappen in Aristano. Hier stond cross platform een minuetto treinstelletje klaar voor het vervolg van de rit tot Sassari. Toen onze trein arriveerde was het al donker en kon ik mijn overnachting, B&B casa flora, zoeken. Dit ging vlot maar er antwoorde niemand aan de deurbel. In het naaiatelie over de straat heb ik nog gevraagd of ze konden bellen voor me maar er nam niemand op. Toen ik opnieuw probeerte te bellen arriveerde er een buurvouw die mij uitlegde dat ik de andere bel moest drukken en niet degene die casa flora vermeld ... dat is logisch! Maar over de casa flora meer in het volgend bericht ...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten